کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است


بازدید گروهی از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیسیتی از کتابخانه مرکزی

 این مراسم که همزمان با اعیاد قربان تا غدیر بود، با برنامه های متنوع فرهنگی در بخشهای مختلف کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در این مراسم حدود 15 نفر اشرکت نمودند که 6 نفر آنها از بخش کودک و 9 نفر آنها از بخش بزرگسالان بازدید کردند.

کودکان سن 10-6 سال ، با خدمات کتابخانه آشنا شدند و همین طور شاهد نمایشی که توسط اعضای کتابخانه برگزار شد، بودند سپس کودکان از داستانی که کتابدار برایشان خواند، تصویر سازی کردند و در ادامه از طرف کتابخانه مرکزی و انجمن خیرین به ایشان هدایایی اهدا گردید

همچنین نوجوانان سن 14-12 سال نیز از بخش مخزن کتابخانه بازدید کردند و کتابدار بخش ضمن بازگویی خدمات کتابخانه برای بزرگسالان، کتاب"آسمان چهارم" نوشته فریبا کلهر از سری کتابهای ماه را برای ایشان معرفی کرد.

 



 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۳۱
کتابخانه مرکزی همدان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۲۶
کتابخانه مرکزی همدان


جلسه نشست کتابخوانی با حضور اعضای فعال  بخش ودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان  برگزار شدو 7 نفرازاعضای بخش نوجوان کتابخانه به معرفی کتاب های خود پرداختند.

شرح آثار ارائه شده نشست "کتاب‌خوان" به شرح زیر است:

1. کتاب «تن تن و سندباد» / نویسنده: محمدمیرکیانی  / ارائه توسط: فائزه درویشی (عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی

2. کتاب «ستارگان و سیاره های ترسناک» / نویسنده: نیک آرنولد / ارائه توسط: فائزه درویشی (عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی)

3.  کتاب «ماجراهای اسپایدوریک » / نویسنده: تونی دیترلیستی  / ارائه توسط: سید ایلیا حسینی(عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی)

4. کتاب « زندگینامه امام علی علیه السلام امام اول» / نویسنده: امیرحسین فردی / ارائه توسط: علی قهرمانی(عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی)

5. کتاب « علی امام ما گفت » / نویسنده: مصطفی رحماندوست / ارائه توسط: علی قهرمانی(عضو بخش کودک و ونوجوان کتابخانه مرکزی)

6. کتاب « آرش و تهمینه» / نویسنده: سیامک گلشیری/ ارائه توسط: محدثه عباسی سیار (عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی)


 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۲۳
کتابخانه مرکزی همدان


به مناسبت فرا رسیدن عید  قربان و غدیر  بخش کودک کتابخانه مرکزی استان همدان اقدام به برگزاری مسابقه ی کاردستی کرد.

دلیل اهمیت کاردستی برای کودکان در جهان امروز تولید فکر نو  و ایده است و این امر به خوبی  ضرورت  توجه به خلاقیت  وپرورش آن  را  در  کودکان  و نوجوانان  نشان می دهد. خلاقیت  موهبتی است که در تمام انسان ها بالقوه  موجود است  اما ظهور و گسترش  آن مستلزم  شرایط  مناسب است

 به مناسبت دو عید بزرگ اسلامی و برای افزایش خلاقیت اعضا   بخش کودک کتابخانه مرکزی اقدام به برگزای ،مسابقه ی کاردستی نمود ، در این مسابقه شرکت کنندگان به دو گروه  تقسیم شدند ،یک گروه اقدام به ساخت اوریگامی و گروه دیگر اقدام به کار هنری نمودند و کاغذ ابر و باد ساختند و بعد اقدام به خوشنویسی بر روی برگه ها نمودند.

در پایان از نفرات برگزیده مسابقه کاردستی تقدیر به عمل آمد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۱۹
کتابخانه مرکزی همدان


جمع‌خوانی کتاب «آرش ،حکایت تیر انداختن مرد قصه گو» نوشته مرجان فولادوند، در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان اقدام به برگزاری جمع‌خوانی کتاب « آرش ،حکایت تیر انداختن مرد قصه گو » نوشته مرجان فولادوند، در جمع اعضای با شگاه کتابخوانی کتابخانه مرکزی کرد.

 

مرجان فولادوند ، از نویسندگان  دلبسته‌ ادبیات کهن و اهل مطالعه در تاثیر اسطوره‌ها بر زندگی امروز است. همچنین پژمان رحیمی‌زاده از فعال‌ترین تصویرگران معاصر ایران است که جوایزی در داخل و خارج کشور دریافت کرده است. آثار او با خصلت رمزآمیزی و خواب‌گونگی یکی از بهترین گزینه‌ها برای متن‌های اسطوره‌ای به شمار می‌آیند.

 

  داستان کتاب درباره اسطوره ی ملی ایران آرش کمانگیر است .زمانی که  قسمتی از سر زمین ایران در حمله تورانیان به دست دشمن افتاده است. آرش، سرباز ایرانی که مردی کشاورز و قصه گو است. داوطلب می شود تا مرز ایران را با انداختن تیرمشخص کند با تیری که تمام توان و و جودش را روی آن می گذارد  و با رها کردن تیر جان خود را هم از بدنش رها می کند  و فدای میهن خویش می نماید .

 

 از جمله ویژگی‌های اثر به کار گرفتن زبان ادبی برای نوشتن داستان است ،که به صورتی هنرمندانه صورت گرفته است ،زیرا با وجود زبان ادبی فهم داستان برای مخاطب نوجوان بسیار آسان است.

 اعضای جام باشگاه کتابخوانی کتابخانه مرکزی همدان ،  با مربی گری خانم سارا ولدی خرم  مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی،به صورت مستمر اقدام به برگزاری جلسات جمع خوانی کتاب و نشست های کتابخوانی می نمایند،که در این جلسه   برای ایجاد تنوع مکانی برای برگزاری جلسه ،جلسه در بوفه کتابخانه تشکیل شد و در طرحی ابتکاری بعد از جمع خوانی کتاب« آرش ،حکایت تیر انداختن مرد قصه گو» به منظور تمرکز هر چه بیشتر اعضا در خصوص کتاب قرائت شده،  اعضا شروع به نوشتن نامه برای نویسنده کتاب نمودند و برداشت و نقطه نظرات خود را  درباره کتاب بیان نمودند.



 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۴۱
کتابخانه مرکزی همدان