کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سرپرست کتابخانه عمومی مرکزی همدان گفت: برنامه‌های فرهنگی مختلفی به مناسبت هفته کودک در بخش کودک کتابخانه مرکزی برگزار شد.

طاهره فضلعلی، سرپرست کتابخانه عمومی مرکزی همدان با بیان اینکه همه برنامه‌های بخش کودک در سال جاری  با محوریت شعار هفته کودک یعنی"آینده را باید ساخت" برگزار شد اظهار کرد: هفته ملی کودک امسال از 13 تا 19 مهر در بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته ملی کودک هر روز چندین گروه از مهد‌های کودک از این بخش بازدید کردند و برنامه‌های مانند اجرای نمایش عروسکی بر اساس کتاب قصه‌های شیرین کلیله و دمنه، شعر خوانی و قصه گویی برای آنان برگزار شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۶:۴۸
کتابخانه مرکزی همدان

رونمایی از 10 هزار عنوان کتاب صوتی در کتابخانه مرکزی همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بیش از این 4 هزار و 800 کتاب صوتی در اختیار نابینایان قرار دارد گفت: به مناسبت روز جهانی عصای سفید 10 هزار عنوان کتاب صوتی به منابع بخش نابینایان کتابخانه عمومی مرکزی همدان افزوده شد تا 14 هزار و 800 عنوان کتاب صوتی در اختیار روشندلان قرار بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۶:۳۶
کتابخانه مرکزی همدان

کتابدار نابینایی که حافظ قرآن است/ تبدیل محدودیت به فرصت با خودباوری و تلاش

۲۳ مهرماه روز «عصای سفید» متعلق به روشندلان است که هرگز به محدودیتی که برایشان ایجاد شده توجه نکرده و با توانمندی و خودباوری پله‌های ترقی را طی کرده اند. مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی مرکزی همدان در گفت و گو با ما از فراز و نشیب های زندگی اش با وجود نابینایی و تبدیل محدودیت به فرصت با توسل به خودباوری و تلاش می گوید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، بخش نابینایان کتابخانه  عمومی مرکزی همدان، یکی از بخش‌های فعال و پویا کتابخانه مرکزی است که بسیاری از روشندلان را به خود جذب کرده است. در این بخش برنامه‌های متنوعی از جمله نشست‌های شناخت مشاهیر همدان، ویژه برنامه هفته دفاع مقدس، جلسات قرائت قرآن، روخوانی، آموزش خط بریل و دیگر برنامه‌های مخصوص نابینایان برگزار می شود. این برنامه‌ها با مشارکت روشندلان انجام می شود.

هما خانجانی، مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی مرکزی همدان ۲۸ ساله است. پس از گذراندن دوره ابتدایی در مدرسه استثنایی شهر نهاوند و به دلیل نبود مدارس تخصصی، روانه مدارس معمولی می‌شود و تا پایان دوره کارشناسی ارشد همراه با افراد عادی به تحصیل می‌پردازد و همواره از شاگران ممتاز بوده و حافظ کل قرآن کریم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۸ ، ۱۶:۵۱
کتابخانه مرکزی همدان

بازدید دکترجواد رشیدی، رئیس اداره ترویج سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کتابخانه مرکزی و بخش تخصصی دکتر اذکائی به اتفاق مدیرکل و معاون کتابخانه‌های عمومی استان و خانم فضلعلی سرپرست کتابخانه مرکزی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۸ ، ۱۶:۵۵
کتابخانه مرکزی همدان

ویژه برنامه روز کودک 

پنج‌شنبه مورخ 18 مهرماه از ساعت 10 صبح در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی  با عنوان سرسره‌های خواندنی برگزار می‌گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۸ ، ۱۴:۲۳
کتابخانه مرکزی همدان

سردار حاج‌محمدمیرزا سلگی، شهید زنده و قهرمان حماسه مرصاد از کتابخانه مرکزی همدان و بخش نابینایان این بخش بازدید کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۸ ، ۰۸:۱۵
کتابخانه مرکزی همدان

در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های معرفی مشاهیر همدانی، آیت‌الله ملاعلی معصومی همدان به اعضا و علاقمندان معرفی شد.

به ابتکار کتابداران کتابخانه مرکزی همدان سلسله نشست‌های معرفی و شناخت مشاهیر همدان در این کتابخانه آغاز شده است که گام اول آن با معرفی آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی معروف به آقای آخوند برداشته شد. میهمانان ویژه‌ این مراسم اعضای بخش نابینایان کتابخانه بودند به طوری که اجرای برنامه نیز برعهده مسئول بخش نابینایان بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۸ ، ۰۸:۱۲
کتابخانه مرکزی همدان

پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص انتقال کتاب‌های تخصصی حوزه ایثار و شهادت به کتابخانه‌های عمومی کشور، جلسات استانی برگزار و شیوه نامه اجرای تفاهم نامه در استان همدان تدوین و در نهایت  ۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۸ ، ۰۸:۴۵
کتابخانه مرکزی همدان

نشست روایت‌گری هشت سال دفاع مقدس با حضور مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس؛ دکتر عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، اعضای کتابخانه مرکزی، اعضای بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی و علاقمندان روز شنبه ۶ مهر ماه در کتابخانه مرکزی همدان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۸ ، ۰۸:۴۰
کتابخانه مرکزی همدان

بخش­ امانت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 19 پنج­شنبه از ساعت 8 تا 18:30

بخش پذیرش و کودک: از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 19 پنج­شنبه از ساعت 8 تا 13:30

سالن­‌های مطالعه خواهران: از ساعت 7:30 تا 20

سالن­‌های مطالعه برادران: از ساعت 7:30 تا 20:30

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۸ ، ۰۹:۱۴
کتابخانه مرکزی همدان