کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است


fsea_img_6363.jpg2e1o_img_6387.jpg
qsd_img_6414.jpgfruh_img_6427.jpg
bpr6_img_6398.jpgtx5p_img_6430.jpg
خانم حسینی شعار  خبر داد:
 
بازدید  گروه های کودکان و نوجوانان  از  بخش کودک کتابخانه مرکزی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، به مناسبت  فرارسیدن هفته "کتاب ،کتابخوانی و کتابدار" ودر راستای ترویج فرهنگ مطالعه و گسترش کتابخوانی گروهی از کودکان مهد ایرانیان ،مهد تینا،شکرانه ،نیکو و همچنین مدرسه ی نمونه دولتی فروغ و مدرسه ابتدایی امام هادی(ع)  در سه روز نخست هفته کتاب از کتابخانه مرکزی بازدید کردند.

خانم حسینی شعار افزود: مطالعه کردن باعث رشد و شکوفایی استعداد و افزایش آگاهی در کودکان می‌شود و به همین منظور بخش کودک کتابخانه مرکزی در هفته کتاب میزبان 20 گروه بازدید از مدارس و مهد های مختلف  استان می باشد. هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی همانند بازدید ، جذب و فرهنگ‌سازی و ترویج مطالعه از سنین کودکی می باشد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده  برای این گروها ، بازدید و آشنایی با بخش های مختلف  کتابخانه ،معرفی خدمات متنوع کتابخانه و آشنایی با نحوه ی بهره گیری از این خدمات ، تبلیغ عضویت در کتابخانه ،پخش بسته فرهنگی حاوی (برشور کتابخانه،فرم عضویت،خط کش و پذیرایی) و همچنین برنامه ی قصه گویی و مسابقه نقاشی برای کودکان سنین پایین تر می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۴
کتابخانه مرکزی همدان

bt7h_123.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۵۹
کتابخانه مرکزی همدان

g1zl_1.bmp       gv6y_2.bmp


خانم حسینی شعار  خبر داد:

جمع‌خوانی کتاب «صوفی و چراغ جادو» در بخش کودک کتابخانه مرکزی

 جمع‌خوانی کتاب «صوفی و چراغ جادو» در بخش کودک کتابخانه مرکزی استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، با توجه به فرارسیدن هفته "کتاب ،کتابخوانی و کتابدار" بخش کودک کتابخانه مرکزی استان همدان اقدام به برگزاری جمع‌خوانی کتاب «صوفی و چراغ جادو » نوشته ابراهیم حسن بیگی کرد.

خانم حسینی شعار  بیان نمود : این جمع‌خوانی با همکاری مربی و اعضای کلاس قصه گویی کتابخانه مرکزی و همچنین اعضای فعال کتابخانه برگزار گردید.

خانم حسینی شعار افزود: در این مراسم بخش ‌هایی از کتاب «صوفی و چراغ جادو» نوشته ابراهیم حسن بیگی توسط کودکان و نوجوانان  قرائت شد.

وی ادامه داد: به منظور تمرکز هر چه بیشتر اعضاء در خصوص کتاب قرائت شده، در پایان سوالاتی در خصوص متن خوانده شده از حاضرین پرسیده ‌شد تا آن ‌ها به نحو موثرتری در امر خواندن شریک شوند. در پایان به پنج  نفر از افراد برگزیده جوایزی اهدا گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۵۳
کتابخانه مرکزی همدان

fji7_img_6337.jpg

نقد کتاب »شماه که غریبه نیستید«
جلسه نقد کتاب «شما که غریبه نیستید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی  اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، خانم حسینی شعار مسئول کتابخانه مرکزی همدان از برگزاری نقد  کتاب "شما که غریبه نیستید " به مناسبت "هفته کتاب ، کتابخوانی و کتابدار" در بخش کودک  کتابخانه  خبر داد.
حسینی شعار اظهار کرد:این جلسه که با شرکت اعضای نوجوان کتابخانه و دبیری خانم لیلا عبهری و زهرا آقامیرزایی از نویسندگان استانی برگزار گردید.
 ایشان افزودن: کتاب " شما که غریبه نیستید" نوشته هوشنگ مرادی کرمانی است و در سال 1384 به بازار کتاب  ایران عرضه شد  وبعد ها  چندین بارتجدید چاپ شده  است  .
وی عنوان کرد: کتاب "شما که غریبه نیستید "دارای سبکی  زیبا و ساده  و توصیفاتی دقیق می باشد و با قلم من روای نوشته شده است وماجرای زندگی پر فراز و نشیب خود نویسنده است.
حسینی شعار عنوان کرد : خواننده در این داستان به راحتی با نویسنده همزاد پردازی می کند  و در بسیاری از وقایع به جای  شخصیت اصلی در داستان پیش می رود  ، روایت داستان ، بیانی واقعی از زندگی شخصی نویسنده  است که رگه هایی از طنز دارد ،تا تلخی موجود در داستان را کم  رنگ کند و در عین حال تاثیر خود را بگذارد.
وی افزود : در حایشه این نقد نمایشگاهی از آثار نویسند از جمله کتاب  ، قصه های مجید ،خمره ، نازبالش، نه تر ونه خشک ،پلو خورش ،نخل و تنور  برگزار گردید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۵ ، ۱۸:۰۲
کتابخانه مرکزی همدان


zlpq_76922430747480590089.gif

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۰
کتابخانه مرکزی همدان


قابل توجه !

به اطلاع می رساند ،به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه مرکزی روز دو شنبه 24/08/95 رایگان می باشد.لازم به ذکر است عضویت منوط به مراجعه حضوری و پرداخت 5000 ریال حق پرس کارت می باشد

ac9p_untitled.bmp

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۶:۰۱
کتابخانه مرکزی همدان

 

قابل توجه !

به اطلاع می رساند ،به مناسبت بسیج دانش آموزی عضویت در کتابخانه مرکزی روز شنبه 08/08/95 رایگان می باشد.لازم به ذکر است عضویت منوط به مراجعه حضوری و پرداخت 5000 ریال حق پرس کارت می باشد

 ac9p_untitled.bmp

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۸
کتابخانه مرکزی همدان


cnzo_images123.jpg

 

قابل توجه اعضای محترم

به اطلاع می رساند، به مناسبت بیست و چهارمین هفته کتاب و کتابخوانی بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی در نظر دارد جلسه همخوانی کتاب صوفی و چراغ جادو را برگزار نماید لذا خواهشمند است علاقمندان به شرکت در جلسه همخوانی  جهت ثبت نام به کتابدارن بخش کودک مراجعه فرمایند

زمان :پنج شنبه 13/08/95 ساعت 10-12

مکان : بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۶
کتابخانه مرکزی همدان


 

qy1_images.jpg

قابل توجه اعضای محترم

به اطلاع می رساند به مناسبت فرارسیدن  بیست چهارمین هفته کتاب و کتابخوانی  کتابخانه مرکزی در نظر دارد  نقد کتاب شما که غریبه نیستید اثر هوشنگ مرادی کرمانی را برگزار نماید لذا خواهشمند است جهت ثبت نام به کتابدارن بخش کودک و نوجوان مراجعه فرمایید 

زمان :روز سه شنبه 11/08/95 ساعت 15-17

مکان : بخش کودک کتابخانه مرکزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۱۰:۲۰
کتابخانه مرکزی همدان