کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

علاقه مندان به شرکت در مسابقه تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند پاسخ سوالات را از طریق پیامک و در یک عدد پنج رقمی به شماره همراه 09189127046 ارسال نموده و یا به آدرس ایمیل alipba.2020@gmail.com ایمیل نمایند . و در پایان به دو نفر از برندگان مسابقه به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می‌گردد


سوالات مسابقه :


سوالات مسابقه قرآن (ویژه ماه مبارک رمضان)

سوال یک- به ترتیب کدام سوره های قرآن را  «مادر قرآن» و«ریحانة القرآن» می نامند؟

۱)  حمد- یس

۲)  حمد- الرحمن

۳) یس- الرحمن 

سوال دو- چه تعداد از سوره‌های قرآن «مکی» و چه تعداد از آن‌ها «مدنی» هستند؟

۱) ۲۸ مکی- ۸۶ مدنی

۲) ۸۸ مکی- ۲۶ مدنی

۳) ۸۶ مکی- ۲۸ مدنی 

سوال سه- به ترتیب کدام سورة قرآن «بسم الله الرحمن الرحیم» ندارد و کدام  سورة قرآن دو«بسم الله الرحمن الرحیم» دارد؟

۱)  نمل- توبه

۲ توبه- نمل

3) توبه- عنکبوت

سوال چهار- کدام سوره قرآن است که در تمام آیاتش کلمه «الله» آمده است؟

۱)  مجادله

۲)  حج

۳) تکاثر 

سوال پنج- در کدام سوره قرآن به موضوع «سجده کردن فرشتگان به آدم ـ علیه السلام ـ » اشاره شده است؟

۱) ص

۲) انسان

۳)  ق   

 

 



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۹
کتابخانه مرکزی همدان

برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای ویژه ای کودکان و نوجوانان  با حضور نویسنده کتاب کودک در کتابخانه مرکزی برگزار شد

در این نشست 6 کتاب در موضوعات مختلف  توسط  اعضا و نویسنده کتاب کودک معرفی شد

اتل متل ملوسک  و اتل متل یه بازی / نوشته زهرا آقا میرزایی / ارائه دهنده زهرا آقا میرزایی

اتل متل ملوسک و اتل متل یه بازی دو جلد از مجموعه سری کتاب سنجاقک می باشد  که انتشارات آوای باران   به چاپ رسیده است این مجموعه شامل 100 مجموعه می باشد که در هر جلدی موضوع خاصی  را به خود اختصاص داده است  که این دو جلد برای آشنایی کودکان با مشاغل و بازها می باشد این کتاب نصف بیشتر کار و رسالتش را با تصویرسازی های زیبا انجام داده و هدف این بوده  است  تعامل بین نویسنده یا شاعر را با تصویر سازها بیشتر کند به این ترتیب که شاعران و تصویرسازان تازه کار با هم ارتباط برقرار و مکمل همدیگر شده اند

دوست مهربان کبوتر ها – نوشته مجید ملامحمدی / ارائه دهنده  نوجوان : مبینا کستانی

کتاب دوست مهربان کبوترها نوشته مجید ملا محمدی و از انتشارات بوستان کتاب می باشد این کتاب شامل 19 حکایت جالب و خواندی  از امام رضا می باشد  و مناسب گروه سنی نوجوان می باشذ که از داستان‌های این کتاب ارزشمند می‌توان به هوا بوی شکوفه می‌داد، راه درست، پیراهنی با عطر گل‌های بهشت، آن ماجرا، آن خواب، نماز روز عید،امام به شیرها چه گفت؟ و سیزده عنوان دیگر اشاره کرد.

سفر به روم باستان / ارائه دهنده نوجوان : محمد حسین مجتهدی

سفر به روم باستان از انتشارات جویا می باشد و سفری است شگفت انگیز به اعماق تاریخ و بازخوانی سرنوشت یکی از امپراطوریهای نیرومند زمانهای دور. در این کتاب با نحوه ی زندگی، فرهنگ و رسوم، اختراعات و اکتشافات، جنگها و فتوحات روم باستان آشنا می شوید و پاسخ بسیاری از سئوالات خود را در آن خواهید یافت .

افسانه های مردم دنیا (پهلوان پنبه )/ ارائه دهنده نوجوان   :  نازنین علاقمند

افسانه های مردم دنیا نوشته محمد رضا شمس و از انتشارات افق می باشد

این کتاب  (پهلوان پنبه )  شامل 11 افسانه  ایرانی  از جمله اشی‌ مشی‌، کوزه‌ی‌ شکمو، مورچه‌ و کک‌، پهلوان‌ پنبه‌، حسن‌کچل‌، قصه‌ی‌ بخت‌، روباه‌ و کلاغ‌، پیرزن‌ و گوساله‌، نمکو، آغالتو و گوردله‌. و هر کدام از این افسانه ها  مربوط به یک شهر از شهرهای ایران می باشد مثلا پهلوان پنبه از شهر همدان – حسن کچل از تهران روباه و کلاغ از ساوه و غیره

داستان پهلوان پنبه ماجرای است که الکی الکی به پهلوانی مشهور می شود حسنی پسری تنبل که فقط میخورد و میخوابید و مادرش او از خانه بیرون کرد و در اثر حادثه ای وارد به قصر حاکم شد  در قصر برای اتفاقات عجیبی افتاد که به پهلوان واقعی تبدیل شد

هدیه ای از بهشت نوشته مسلم ناصری / ارائه دهنده : مبینا قاسمیان

این کتاب شامل دوازده داستان شیرین از زندگی امام حسین می‌باشد. قصه های این کتاب شامل: مسابقه، مهمان کوچک، هدیه ای از بهشت، دلاور جوان، گل آزادی، مهمان برادر، رهایی توطئه، دشمن تشنه، شمشیر آخته، شب آخر، دست بی دفاع و آخرین یاور می‌باشد.

گزیده ای از زندگی امام در ابتدا و سخنان ایشان در آخر کتاب بسیار زیبا بیان شده است

اشک مولا اشک یتیم/ ارائه دهنده افرا خان محمدی

این کتاب از انتشارات برای فردا می باشد خلاصه کتاب ایسن است که یک روز مولا از کوچه ای رد می شدکودکی می بیند که گوشه ای ایستاده و اشک تو چشم هایش حلقه زده امام به کودک گفت چه شده چرا با بچه ها بازی نمیکنی کودک اشک ریزان گفت بچه ها من را به بازی راه نمیدهند مولا گفت چرا گفت چون من یتیم هستم بچه ها من را از خود می رانند و میگویند تو پدر نداری با تو بازی نمیکنیم اشک از دیدگان مولا سراریز شد و سپس ....

 .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۴
کتابخانه مرکزی همدان

با عنایت به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات ،بدینوسیله به اطلاع می رساند ساعت کار کتابخانه ها عمومی استانها در شیفت صبح و بعداز ظهر به شرح ذیل اعلام می‌گردد .

        از ساعت 8:00 لغایت 18:30




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۵۸
کتابخانه مرکزی همدان


قابل توجه اعضا محترم کتابخانه مرکزی


با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ،  برابر موافقت به عمل آمده


با نهاد کتابخانه های عمومی کشور  جرایم دیرکرد کلیه اعضا


کتابخانه های عمومی که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه تا


پایان ماه مبارک رمضان اقدام نمایند مورد بخشودگی قرار


می گیرد



 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۲
کتابخانه مرکزی همدان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۷
کتابخانه مرکزی همدان


14ol_img_5007.jpg

 

cno2_img_5030.jpg

خانم منصوره حسینی شعار خبر داد:

برگزاری برنامه های متنوع  فرهنگی در کتابخانه مرکزی همدان

به مناسبت رحلت جانگداز امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رئیس کتابخانه مرکزی عنوان کرد: به مناسبت  رحلت امام خمینی (ره) و و قیام 15 خرداد  برنامه های متنوعی با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان علاقه مند در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی برگزار شد.

خانم حسینی شعار اظهار داشت: از جمله این برنامه های فرهنگی قرائت قرآن ، پخش کلیپ سخنرانی امام خمینی (ره)، دکلمه و شعر خوانی با موضوع امام خمینی (ره) توسط اعضای شرکت کننده در این مراسم بود.

رئیس کتابخانه مرکزی  عنوان کرد : در بخش دوم برنامه، مسابقه ی  نامه ای به امام عزیز برگزار شد و اعضای شرکت کننده نامه های خود را برای عموم حاضرین قرائت کردند،و در ادامه  تعدادی از اعضا ،به معرفی کتاب های خوانده شده ی خود  با موضوع امام خمینی پرداختند.

وی افزود : در حاشیه این مراسم ،نمایشگاه کتاب با موضوع امام خمینی و قیام 15 خرداد برگزار گردید که با استقبال کودکان همراه بود.

خانم حسینی شعار اذعان داشت: ارج نهادن به مقام شامخ معمارکبیر انقلاب اسلامی ایران ، معلم بزرگ اخلاق وعرفان و شناخت زندگی وآداب اجتماعی واهداف ایشان در مسیر انقلاب اسلامی، آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف وتبیین ارزشهای اعتقادی،سیاسی وتربیتی امام خمینی(ره)، آشنایی کودکان ،نوجوانان با حادثه ی عظیم 15 خرداداز مهمترین اهداف این کتابخانه در برگزاری این برنامه های فرهنگی بود.

وی ادامه داد: در پایان از کودکان حاضر در مراسم به رسم یاد بود ،تقدیر به عمل آمد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۲
کتابخانه مرکزی همدان

bla_665468.bmp


در کتابخانه مرکزی همدان انجام شد: معرفی و نقد کتاب «انقلاب اسلامی در همدان» با حضور «ابوالفتح مومن» همزمان با سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد، کتاب «انقلاب اسلامی در همدان» با حضور نویسنده این اثر، ابوالفتح مومن در کتابخانه مرکزی همدان معرفی و نقد شد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان همدان، نشست علمی- تخصصی بررسی علل شکل‌گیری قیام 15 خرداد 1342 و نقد کتاب «انقلاب اسلامی در همدان» که در دو جلد توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال 1386 چاپ شده است، باحضور نویسنده کتاب، «ابوالفتح مومن» و استقبال بی‌نظیر دبیران تاریخ، انجمن علمی تاریخ استان همدان و اعضای کتابخانه مرکزی استان، در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی استان همدان برگزار شد.
مولف کتاب، ابوالفتح مومن، سخنان خود را در خصوص کتاب مذکور، علل شکل‌گیری قیام 15 خرداد، بروز این واقعه در استان همدان و چگونگی گردآوری اسناد تاریخی، انجام مصاحبه‌ها و تالیف کتاب مذکور بیان کرد.
 همچنین، سوالاتی از طرف دبیران تاریخ حاضر در جلسه، درخصوص محتوای کتاب مورد نقد و مطالبی که نویسنده به آن اشاره کرده بود،پرسیده شد.
بعد از اتمام پرسش و پاسخ نیز، کلیپی چند دقیقه‌ای از قیام 15 خرداد پخش شد و در پایان این مراسم، به مؤلف کتاب و منتقد، هدایایی از طرف کتابخانه مرکزی استان همدان اهدا شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۲
کتابخانه مرکزی همدان


gjhw_untitled.bmp

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۵
کتابخانه مرکزی همدان