کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۹
کتابخانه مرکزی همدان

نویسنده کتاب با مراجعه به بیش از صد منبع معتبر تاریخی،تفسیری و روایی به بیان تاریخ کاملی از سیره پرماجرای امام حسن مجتبی پرداخته است.

کتاب پانزده فصل دارد که فصل پنجم آن به "تحلیل صلح امام حسن" اختصاص دارد.

بازشناسی شخصیت بنی امیه به ویژه معاویه، بازشناسی شخصیت یاران امام،مناظره های امام حسن،ویژگی های اخلاقی امام حسن،رویدادهای مهم عصر امام حسن و...از دیگر مطالب کتاب می باشند.

از متن کتاب :

سیاست اهل بیت "ع" به تمام مفهوم با سیاست اموی تفاوت دارد که شعار امویان ظلم و ستم و متوسل شدن به تمام وسایل مکر و خدعه برای دستیابی به دارایی های ملت ها بود که آن امکانات را در اختیار گرفته و بر آنها غلبه کنند و آنها را محروم سازند؛ در حالی که سیاست اصلی اهل بیت"ع" هرگز بر مکر و نیرنگ و گمراهی و غیر آن از روش های غلط بنا نشده است، بلکه سیاست آنها در تمام اهداف و مقاصد،صریح و واضح برای تحقق عدل در بلاد و سرزمین ها می باشد..."ص 160 کتاب"

پی نوشت:

نویسنده : علی نظری منفرد

ناشر :سرور ؛ قم

تعداد صفحات :485 صفحه

قیمت چاپ دوم (1388) :7500 تومان


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۳:۳۴
کتابخانه مرکزی همدان



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۵
کتابخانه مرکزی همدان

شاهکار با تکرار: روزانه‌های یک زن در اعماق: دربارۀ «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم»

در کتاب رواشناسی اعتراض برای توصیف رفتار آدمیان در برابر خواسته‌های خود و دیگران سه نوع شخصیت تعریف شده است: منفعل، سلطه‌جو، و جرأت‌مند. منفعل آن است که بی‌هیچ حرف و گفتی پذیرای نظر دیگران است. از نه گفتن می‌هراسد و همنوایی با جمع را بیشتر دوست دارد تا پافشاری بر عقیده و سلیقه خویشتن. سلطه‌جو، آن روی سکه منفعل است. ذره‌ای برای عقیده و خواست دیگران احترام و اهمیت قایل نیست. می‌کوشد همه را به هر طریقی با خود هم‌داستان سازد و در این راه از تحقیر، تطمیع، توهین و ضرب و شتم نیز فرو نمی‌گذارد. جرأت‌مند کسی است که به حقوق و وظایف خود به غایت آشنا است. می‌داند کجا باید مراعات دیگران را کند و کجا بر خواست خود پای بفشارد. تسلیم سلطه‌جویی دیگران نمی‌شود و خود نیز می‌کوشد بر خواست و نظر دیگران خط بطلان نکشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۹
کتابخانه مرکزی همدان


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۳
کتابخانه مرکزی همدان

شاید این روزها دوست داشته باشید کتابی درباره غواصان بخوانید و بیشتر بدانید بر آنها چه گذشته است


کتاب غواصان(کتاب هفتم از مجموعه روزگاران) با صدخاطره واقعی و مستند و در سبک مینی مال راویت هایی ست مکتوب از آنچه که درباره دوبار عبور غواصان از اروند کمتر شنیده و خوانده اید.

روایت هایی ست کوتاه و ساده از شادی ها و شوخی ها ،غم ها،اسارت ها،شهادت ها،مظلومیت ها،معجزه ها ،لجبازی ها و حرف گوش نکردن ها ، فداکاری ها و... 

در این کتاب کوچک و ارزان می توان روایت هایی ناب و تکان دهنده پیدا کرد.آنقدر ناب که شما را از وقتی که گذاشته اید پشیمان نخواهد کرد.روایتی مثل روایت پشت جلد کتاب:

.

تا ساحل فقط 50 متر مانده بود. قشنگ نگهبان هاشان را می دیدیم. گفتم: «چقدر سر و صدا زیاد شده. برو ببین چه خبره؟...» رفت، برگشت. ساکت بود.

گفتم: «چی شد؟» گفت: «دو تا از بچه ها بودند... پاشون گرفته بود، نمی تونستند فین بزنند...»
گفتم: «خوب؟» گفت: «هیچی دیگه... خداحافظی کردن، رفتن... رفتن زیر آب»

.

و یا روایت های :

.

*توی تمرین چه قدر گفتیم "خوش به حالشون.الان زیر پتو گرفته ن خوابیده ن."بعد از دسته ی ما نوبت آن ها بود.

...نخوابیده بودند.برای ما آب گرم کرده بودند.

.

*هوای سرد برای همه بود، دست کش برای یک نفر.از اول ستون شروع می کردیم،نوبتی  می پوشیدیدم،دست هامان که یک کم گرم می شد،می دادیم به نفر بعدی.

.

*لب ساحل دراز کشیده ایم تا دستور حمله برسد.توی گل های لب ساحل فرو رفته ایم.

...یک سرباز عراقی صاف می آید سمت من.یمک میله دستش است.

الان می آد بالا با اون میله می زنه توی سرت.

بغل دستیم میگوید و می خندد.

زور می زنیم تا بیش تر توی گل ها فرو برویم.

می آید بالای سرم.میله را کنار ص.رتم فرو می کند توی گل.پایش را می گذارد روی کمرم.خم می شود،با پتک روی میله می کوبد.

.

پی نوشت:   

روزگاران7:کتاب غواصان/گردآورنده کتاب:فاطمه غفاری/ناشرکتاب:روایت فتح/قطع: پالتویی/سال نشر: 1388/چاپ جاری: 3/تعداد صفحات: 101/قیمت: 1200 تومان.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۰۹:۱۴
کتابخانه مرکزی همدان

فلسفه ای برای  زندگی

قابل توجه اعضای کتابخوان کتابخانه مرکزی

کتاب فلسفه ای برای زندگی روز جمعه 5 تیر ماه ساعت 10الی 12 نقد بررسی میشود.

چرا باید کتاب «فلسفه ای برای زندگی» را بخوانیم؟

 


برترین ها/ در این دوره و زمانه ی مشوش میل به حکیمانه زندگی کردن شاید احمقانه به نظر برسد. اما هر کسی که به دنبال خوب زندگی کردن باشد از رجوع به حکیمان بی نیاز نیست.
شاید عنوان این کتاب باعث شود تصور کنید که این کتاب فقط به کار علاقه مندان به فلسفه بیاید. اما در اصل «فلسفه ای برای زندگی» برای تمام کسانی نوشته شده است که در پی زندگی خوب هستند.
نویسنده اهمیت داشتن فلسفه ای برای زندگی را در این می داند که این فلسفه موجب خواهد شد تا یک استراتژی برای رسیدن به مطلوب نهایی تان در زندگی داشته باشید.
این روزها فلسفه به تخصصی دانشگاهی تبدیل شده است. اما در روزگار باستان فیلسوفان معتقد بودند که هدف اصلی فلسفه یافتن راهکاری برای سعادتمندانه زیستن است. ویلیام اروین هدفش از نوشتن این کتاب را چنین بیان می کند: » هدفم این است که این فلسفه را در زندگی ام به کار ببندم و دیگران را هم به پیروی از آن تشویق کنم. به گمان من فیلسوفان رواقی باستان ما را به هر دوی این تلاش ها دعوت کرده اند، اما تأکید اصلی شان بر ضرورت مطالعه ی فلسفه رواقی به این دلیل است که آن را در زندگی مان به کار ببندیم. «

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۲:۴۰
کتابخانه مرکزی همدان

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طی حکمی از سوی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عاطفه زارعی به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان منصوب شد.عاطفه زاری دانش آموخته مقطع دکتری در رشته کتابداری و علم اطلاع رسانی است و  پیش از این سابقه فعالیت به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، رئیس و عضو هیات مدیره انجمن کتابداری ایران شاخه همدان، عضو کمیته "کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید" در استانداری همدان و عضویت در کمیته علمی همایش شهر الکترونیک را در کارنامه کاری خود داشته است.گفتنی است عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان پس از زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و وبویراحمد، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های اردبیل، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، چهارمین بانوی مدیرکل در کتابخانه‌های عمومی استان‌ها است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۹
کتابخانه مرکزی همدان