کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است


عضویت رایگان در کتابخانه‌مرکزی استان همدان به مناسبت روز بوعلی سینا و همدان

هزینه عضویت رایگان است و تنها 5 هزار ریال هزینه صدور کارت از افراد دریافت می‌شود.

با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با تاکید به آشنا کردن کودکان با فضای کتابخانه‌ها از سوی خانواده‌ها، امکان عضویت رایگان در کتابخانه‌ در این راستا بسیار حائز اهمیت است.
عضویت از ساعت 8 الی 16 امکان پذیر می باشد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۲۴
کتابخانه مرکزی همدان

ردیف

نام و نام خانوادگی

مسابقه

سطح

1

فاطمه صناعتی مروت

پویش مجازی

کشوری

2

سمیه حسینی

الکترونیکی

کتابخانه ای

3

الهام رضایی

الکترونیکی

کتابخانه ای

4

نازنین گلزاری

نقاشی

کتابخانه ای

5

زهره وحدتی منش

نقاشی

کتابخانه ای

6

سارا عمید انور

نقاشی

کتابخانه ای

7

علی رستگاری

نوجوان

کتابخانه ای

8

مرتضی احمدی

مکتوب

کتابخانه ای

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۱
کتابخانه مرکزی همدان

مراسم که همزمان با ایام دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بود، با برنامه های متنوع فرهنگی در بخش کودک کتابخانه مرکزی برگزار شد.

 این جشن با حضور آقای حجت یحیوی، مسئول کانون شعر حوزه هنری استان همدان ،خانم زهرا آقامیرزایی از شاعران حوزه ی کودک و نوجوان استان همدان و همچنین حضور پر شور کودکان و نوجوان عضو کتابخانه مرکزی برگزار گردید.

درهفتمین جشنواره ی کتابخوانی رضوی  حدود 600 نفر  کودک و نوجوان  شرکت نمودند ،  که 50نفر آنان برگزیده کتابخانه ای شدند ،و در جشنی که به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا علیه السلام برگزار شد ،از آنان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم، آقای حجت یحیوی  مطالبی درباره ی شناخت  مضامین والا با استفاده از هنر شعر و شاعری بیان نمودند و افزودند ، کودکان روحیه ی حساسی دارند ، و از آنجا که شعر نیز با احساس ارتباط مستقیم  دارد پس می توان با شعر موزون کودکانه ،ائمه معصومین (ع) را برای آنان معرفی نمود و به پاس تلاشهای اعضای کانون فنون شعر و شاعری در کتابخانه مرکزی استان همدان با اهدای جوایزی قدردانی نمودند.

و در این مراسم ،خانم فاطمه صناعتی مروت ،عضو 9 ساله بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی ، که برگزید ه ی کشوری پویش مجازی کتابخوانی رضوی شدند، تابلو ی که از سوی نهاد کتابخانه کشور به ایشان اهداء شده بود را به بخش کودک هدیه کردند.

 اجرای شعر خوانی رضوی ، اجرای دکلمه توسط دونفر از اعضای کودک کتابخانه، اهدایی جایزه به برگزیدگان کتابخانه ای جشنواره بخش کودک و بخش نابینایان و...  از جمله برنامه های فرهنگی اجرا شده دراین مراسم  بود ، که با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان همراه بود.

کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مملکت  نقشی بسیار اساسی و حیاتی در ارتقاء فرهنگ عمومی خواهند داشت و نیاز است در یک مرکز فرهنگی مثل کتابخانه به آنها توجه ویژه داشت تا زمینه حضور حداکثری آنها در کتابخانه های عمومی را فراهم کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۰
کتابخانه مرکزی همدان

 

عضویت رایگان در کتابخانه‌مرکزی استان همدان به مناسبت دهه کرامت

هزینه عضویت رایگان است و تنها 5 هزار ریال هزینه صدور کارت از افراد دریافت می‌شود.

با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با تاکید به آشنا کردن کودکان با فضای کتابخانه‌ها از سوی خانواده‌ها، امکان عضویت رایگان در کتابخانه‌ در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۲
کتابخانه مرکزی همدان



  

رئیس کتابخانه مرکزی استان همدان، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای کتاب در کتابخانه، مدت زمان رف‌خوانی افزایش پیدا کرده و لذا از تمامی اعضا و مراجعه کنندگان کتابخانه به علت صبر و بردباری ایشان تشکر می‌نماییم.

وی ادامه داد: در این راستا خدمات امانت کتاب در این بازه زمانی امکان‌پذیر نمی‌باشد اما سایر بخش‌های کتابخانه اعم از بخش کودک، بخش پذیرش و عضویت، بخش نابینایان، سالن‌های مطالعه، نشریات و ... به اعضاء و مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس کتابخانه مرکزی استان همدان، از تمامی اعضای گرامی درخواست کرد کتب امانتی خود را که تاریخ امانت آن سررسیده است به مجموعه کتابخانه مرکزی (بخش ثبت‌نام و پذیرش) عودت دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۴
کتابخانه مرکزی همدان

این جلسه با حضور کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا و خانواده‌های ایشان با قصه‌گویی مریم هنری؛ مربی فرهنگی برگزار گردید.

نابینایان و کم‌بینایان نوآموز با بهره‌گیری از تصاویر برجسته می‌توانند درک بهتری از موضوع داستان‌ها داشته باشند»، افزود: تصاویر برجسته این امکان را برای کودکان فراهم می‌سازد تا با استفاده از حس لامسه اشکال و تصاویر موجود در داستان‌های کتاب را بهتر تجسم نمایند.

در ابتدای این مراسم مربی این برنامه، کودکان را با تصاویر برجسته آشنا نمود و سپس به قصه‌گویی چند کتاب پرداخت»، افزود: والدین این عزیزان نیز با شیوه صحیح قصه‌گویی و کتاب‌خوانی برای کودکان خود آشنا شدند و در پایان نیز کتاب صوتی خاله سوسکه و پینوکیو برای حضار پخش گردید.

بخش نابینایان کتابخانه مرکزی در حال حاضر با در اختیار داشتن 50 جلد کتاب بریل و بیش از 200 عنوان کتاب صوتی ویژه کودکان و نوجوان در حال خدمات رسانی به شهروندان نابینا بوده و در سدد راه اندازی بخش کودک و نوجوان ویژه نابینایان و کم بینایان است تا بتواند با بهره‌گیری از تجهیزات ویژه و تخصصی کمک بزرگی به ارتقائ سطح مطالعه و یادگیری کودکان نابینا نماید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۴
کتابخانه مرکزی همدان


 برگزاری نشست کتاب‌خوان تخصصی کتابخانه‌ای به مناسبت روز بدون پلاستیک با حضور اعضای فعال بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی

به مناسبت روز بدون پلاستیک نشست کتاب‌خوان تخصصی با حضور اعضای فعال بخش کودک و نوجوان کتابخانه برگزار شد و 5 نفر از اعضای بخش کودک کتابخانه به معرفی کتاب‌های خود پرداختند.

این نشست به مناسبت روز بدون پلاستیک برگزار گردید و شرکت‌کنندگان بعد از اجرای نشست، به صورت نمادین برای حفظ محیط زیست خود پلاستیک‌های محوطه کتابخانه را جمع آوری کردند ، تا شاید این حرکت بتواند، برای آشنایی و توجه بیشتر آنها به محیط زیستشان موثر باشد.

در ادامه معرفی کنندگان به معرفی کتاب‌های خود پرداختند:

شرح آثار ارائه شده نشست "کتاب‌خوان" به شرح زیر است:

«انقلاب سبز»/ نویسنده: کتاب‌های سبز/ ارائه توسط: امین الماسی(عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی)؛ «آلودگی شیمیایی»/ نویسنده: آلکرافت راب/ ارائه توسط: ارشیا حسینی(عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی)؛ «مصرف بی رویه و بازیافت»/ نویسنده: محمدرضا هراتی/ ارائه توسط: ایلیا حسینی(عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی)؛ «سیاره ما زمین»/ نویسنده: باربارا سولینگ/ ارائه توسط: محمدامین الماسی(عضو بخش کودک و ونوجوان کتابخانه مرکزی)؛ «حفاظت از طبیعت»/ نویسنده: بارنهام کی/ ارائه توسط: کیانا دینی ترکمند(عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی)


                                                                           

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۲
کتابخانه مرکزی همدان

 

جمع‌خوانی کتاب «هستی» نوشته: فرهاد حسن‌زاده، در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

آقای حسن‌زاده، از نویسندگان معاصر حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که کتاب «هستی» به قلم او توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رده سنی نوجوان به چاپ رسیده است.

 داستان کتاب درباره دختری نوجوان است که زندگی جسورانه‌ و شیطنت‌های بچه‌گانه‌ او هم‌زمان با جنگ تحمیلی، مشقت‌هایی را برایش به وجود می‌آورد.

 از جمله ویژگی‌های اثر، دارا بودن رگه‌هایی از طنز است که پا به پای کشمکش‌های خانوادگی، اجتماعی و طعم تلخ جنگ در کنار وجود شخصیت‌های قابل تأمل، که ورود و خروج‌های منطقی و معقولی نیز دارند، داستانی جذاب و مؤثر را رقم زده است.

 این داستان علاوه بر مخاطب اعلام شده یعنی گروه‌های سنی (راهنمایی و دبیرستان)، می‌تواند بزرگسالان را نیز با اثری متفاوت و خواندنی مواجه کند و ماندگاری خاص خودش را در ذهن خواننده اثر باقی بگذارد.

 جمع‌خوانی با هدف آشنایی نسل کودک و نوجوان با داستان‌های جنگی که با زبانی شیرین مختص این سنین نوشته شده برگزار شد»، گفت: در این جلسه ابتدا هر نفر یک بند از داستان مورد نظر را می‌خواند و بند بعدی کتاب توسط دیگری ادامه می‌‌یافت تا اینکه دور اول به پایان می‌رسید و در مرحله بعد برای ایجاد سرگرمی با اشتباه خواندن هر فرد ادامه خواندن به دیگری انتقال می‌یافت.

 در ادامه به منظور تمرکز هر چه بیشتر دانش‌آموزان در خصوص کتاب قرائت شده، سوالاتی در خصوص متن خوانده شده از حاضران پرسیده ‌شد تا آنها به نحو موثرتری در امر خواندن شریک شوند. در پایان نیز به شرکت‌کنندگانی که کتاب را بدون غلط و روان خواندند، جوایزی اهدا شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۰
کتابخانه مرکزی همدان