کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

میزبانی کتابخانه مرکزی همدان از کودکان مرکز بهزیستی سیده منصوره حسینی شعار، از میزبانی کتابخانه مرکزی همدان از کودکان مرکز بهزیستی به مناسبت هفته کودک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، سیده منصوره حسینی شعار؛ رئیس کتابخانه مرکزی همدان از میزبانی کتابخانه مرکزی از کودکان مرکز بهزیستی گلهای نسیم به مناسبت " هفته ملی کودک " خبر داد و گفت: این برنامه با تلاش کتابداران کتابخانه مرکزی، انجمن ادبی بخش کودک و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز به اجرا درآمد.
حسینی شعار عنوان کرد: در این مراسم تور بازدید علمی از بخش‌های مختلف کتابخانه و آشنایی با بخش نابینایان، نشریات، کودک و نوجوان، همدان‌شناسی و ... همراه با سوال و جواب برگزار شد که برای کودکان بسیار جذاب بود.
وی ادامه داد: از برنامه‌های مختلف دیگری که با مشارکت و تعامل کتابداران با کودکان و مربیان انجام شد شعرخوانی، قصه‌گویی، اجرای مسابقات کتاب‌خوانی و آموزش مهارت‌های مختلف زندگی همراه با بیان شیوای چند داستان منتخب بود.
رئیس کتابخانه مرکزی، اظهار داشت: در این مراسم حافظ‌خوانی، عضویت و امانت کتاب‌هایی که تا نیمه خوانده شده بود انجام شد و کودکان از مربی داستان‌نویسی و کتابداران کتابخانه مرکزی دعوت کردند که برنامه نشست کتاب‌خوان در مرکز بهزیستی و خانه گروهی آنها برگزار شود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۰۹:۲۵
کتابخانه مرکزی همدان


آغاز به کار طرح سفیران خواندن در کتابخانه مرکزی همدان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه صورت گرفت:

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه های همدان، منصوره حسینی شعار از آغاز " طرح سفیران خواندن " در کتابخانه مرکزی خبر داد و افزود: با عنایت به نام گذاری سال 1395 تحت عنوان "سال خواندن " توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، "طرح سفیران خواندن" در چارچوب برنامه‌های این سال و در راستای دست‌یابی به سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ ابلاغ شده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طراحی شده است.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان، افزود: این طرح ایده ابتکاری "محمد زارعی" کتابدار کتابخانه مرکزی است که قرار است توسط آن گام‌های موثری در جهت ترویج و تبلیغ کتاب و کتاب‌خوانی برداشته شود.
وی ادامه داد، در همین راستا اولین جلسه توجیهی طرح سفیران خواندن با حضور اعضای بخش کودک کتابخانه مرکزی برگزار شد و ده تن از کتاب خوانان فعال بخش کودک به عنوان اولین سفیران خواندن در این جلسه انتخاب شدند که قرار است به زودی فالیت‌های خود را آغاز کنند.
حسینی شعار، در پایان اظهار داشت: اطلاعات تکمیلی در ارتباط با این طرح به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد
.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۵
کتابخانه مرکزی همدان



اس ام اس ماه محرم

محرم آمد و دلها غمین شد

غم و عشق وبلا با هم عجین شد

“حسین” آماده، بهر جانفشانی است

دوباره فاطمه قلبش حزین شد . . .

“فرا رسیدن ایام عزاداری سید الشهدا بر

  تمام شیعیان و دلسوختگان و عاشقان “امام حســـین علیه السلام” تسلیت باد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۵ ، ۰۸:۴۴
کتابخانه مرکزی همدان


مولانا جلال‌الدین محمد بلخی (مولوی) شاعر بزرگ قرن هفتم هجری قمری است. وی در سال ۶۰۴ هجری قمری در بلخ زاده شد و در سال ۶۷۲ هجری قمری در قونیه درگذشت . از آثار او می‌توان به مثنوی معنوی، دیوان غزلیات یا دیوان شمس، رباعیات، مکتوبات، فیه مافیه و مجالس سبعه اشاره کرد.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۰۷:۵۶
کتابخانه مرکزی همدان


از سال 1386 روز 25 ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. سوره هل اتی در روز 25 ذیحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۵ ، ۰۸:۱۷
کتابخانه مرکزی همدان

شرح مختصر واقعه مباهله

مباهله پیامبر (ص) با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد.
پیامبر )ص) طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر (ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.
وقتی هیئت نمایندگان نجران، وارستگی پیامبر (ص) را مشاهده کردند، از مباهله خودداری کردند. ایشان خواستند تا پیامبر (ص) اجازه دهد تحت حکومت اسلامی در آیین خود باقی بمانند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۵ ، ۰۸:۵۴
کتابخانه مرکزی همدان



برگزاری نشست کتابخوان و روایت جنگ از زبان نویسنده کتب دفاع مقدس، خانم حجه فروش خواهر شهیدان سعید و حمید حجه فروش ، در بخش  کودکان و نوجوانان کتابخانه مرکزی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مژگان صادقی، مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی خبر داد : همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نشست تخصصی دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان  و با حضور راوی و نویسنده کتاب دفاع مقدس سرکار خانم حجه فروش در کتابخانه مرکزی برگزار شد .

وی گفت : خانم حجه فروش که از راویان و نویسندگان دفاع مقدس و خواهر دو شهید گرانقدر هستند .ایشان به نقل خاطراتی از برادران شهید خود سعید و حمید حجه فروش  پرداختند و عنوان کردند: اگر فرزندان این مملکت در جنگ پیروز شدند به این علت بود که به اهل بیت ایمان داشتند و این جوانان بدون هیچ چشم داشتنی جان خود را به این مملکت اهدا کردند  وی گفت ما میتوانیم این شهدای عزیز را سرلوحه خود قرار دهیم و یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۵ ، ۰۹:۳۳
کتابخانه مرکزی همدان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۵ ، ۰۸:۱۵
کتابخانه مرکزی همدان

باز می آید صدای مدرسه
بانگ شادی هوی و های مدرسه
مرغ دل پر می زند از اشتیاق
در هوای با صفای مدرسه
زنگ تفریح است و خوش پیچیده است
عطر بازی در فضای مدرسه
بوی مهر و مهربانی میدهد
ماه مهر و ابتدای مدرسه
از میان خاطرات کودکی
می روم تا جای جای مدرسه
ناظم مدرسه می گوید : سلام
بچه های با وفای مدرسه
جایتان در قلب ما ، خوش آمدید
پایتان بر چشمهای مدرسه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۵ ، ۰۷:۵۶
کتابخانه مرکزی همدان