کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد:

اولین نشست تخصصی کتاب

اولین نشست تخصصی کتاب با محوریت تاریخ ماده و معنای کتاب و گنجوری به مناسبت بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کتابخانه مرکزی استان همدان برگزار شد.

سیده منصوره حسینی شعار؛ رئیس کتابخانه مرکزی همدان، عنوان کرد: این نسشت تخصصی در کتابخانه مرکزی به مدت دو ساعت توسط دکتر پرویز اذکائی دانشمند برجسته همدانی برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه با حضور 26 نفر از اساتید و کارمندان دانشگاه بوعلی، دانشگاه آزاد، اعضای هیأت امنای کتابخانه تخصصی دکتر اذکائی، کارمندان اداره کل نهاد و کتابداران کتابخانه مرکزی و نیز برخی از اعضای انجمن شاهنامه خوانان و علاقمندان به این رشته و علم، با موضوع آشنایی با تاریخ خط و الفبا و تاریخچه  محمل­های کتاب از آغاز نوشتار تا عصر کاغذ، تشکیل شد.

این سلسله نشست­ها ادامه دارد و طی برنامه­ریزی های آینده اطلاع­رسانی خواهد شد.

وی افزود، کتابخانه مرکزی قصد بر این دارد تا در برنامه­هایی بلند مدت با توجه به راه اندازی و افتتاح کتابخانه تخصصی- تحقیقاتی دکتر اذکایی در کتابخانه مرکزی، سمینار، نشست و کارگاه­های آموزشی را با تدریس دکتر اذکائی برگزار نماید و از علم و تخصص و تجربه ایشان نهایت استفاده را برای متخصصین و علاقمندان داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۳:۱۷
کتابخانه مرکزی همدان
 این کارگاه در  سالن جلسات کتابخانه مرکزی به مدت دو ساعت توسط : عمران قربانی؛ دانش آموخته علم اطلاعات و دانش‌شناس و کتابدار کتابخانه مرکزی آموزش داده شد و فراگیران نیز با نحوه استناددهی با نرم‌افزار endnote آشنا شدند

layw8rmjnrjudhbg9jl7.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۰۸:۳۰
کتابخانه مرکزی همدان

idb325l1fhlmo6jdfqf8.jpg

2zv0sqn5pjzirzvbsec.jpg

انتخاب  "باشگاه کتابخوانی کتابخانه مرکزی همدان" به عنوان باشگاه کتابخوانی برگزیده ی استانی  

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رئیس کتابخانه مرکزی، اظهار داشت : " باشگاه کتابخوانی کتابخانه مرکزی" در سطح استان برگزیده شد.

خانم حسینی شعار افزود: باشگاه های کتابخوانی از فعالیت های ترویج کتابخوانی اداره کل ارشاد اسلامی می باشد که در مراکزی همچون کتابخانه های عمومی ، کانون فکری کودکان و نوجوانان ، کانون مساجد و مدارس و سایر مراکز فرهنگی به اجرا در آمد.

ایشان افزودند:  از جمله مرکزی که این طرح ترویجی در آن  به اجرا در آمد ،بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان است. این باشگاه  با مربیگری خانم سارا ولدی خرم مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی از تیر ماه 1396  ،  با عنوان "با شگاه کتابخوانی کتابخانه مرکزی استان همدان"  تشکیل شد .

وی ادامه داد: از جمله برنامه های فرهنگی اجرا شده در این باشگاه ، برگزاری نشست کتابخوان ماهانه ، برگزاری جلسات جمع خوانی هفتگی،برگزاری نشست با عنوان بحث علمی از کتاب های باشگاه ،برگزاری مسابقه نویسندگی نامه به نویسندگان کتاب های باشگاه ، برگزاری مصاحبه خیالی با نویسندگان کتب باشگاه بود.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان گفت: در اختتامیه باشگاه های کتابخوانی همدان که توسط اداره ارشاد اسلامی صورت گرفت .مربی این باشگاه  خانم سارا ولدی خرم به عنوان مربی برگزیده ی استانی و سه تن از اعضای این با شگاه آقای ایلیا حسینی و خانم کیانا دینی و خانم مبینا کستانی به عنوان اعضای نمونه با شگاه در سطح استان برگزیده شدند و از آنان تقدیر به عمل آمد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۲
کتابخانه مرکزی همدان

این کارگاه در  کتابخانه مرکزی به مدت دو ساعت توسط عمران قربانی؛ کتابدار کتابخانه مرکزی آموزش داده شد و فراگیران با ساختار و نحوه نگارش پروپوزال آشنا شدندgfepeedg1kjguzmh9nj0.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۰۸:۵۴
کتابخانه مرکزی همدان

«نشست کتابخوان مدرسه ­ای در مدرسه نابینایان موسی ابن جعفر (ع) با معرفی 4 کتاب از طرف دانش­ آموزان»

 

در این نشست که در تاریخ 30/8/1396 در محل نمازخانه مدرسه نابینایان موسی ابن جعفر (ع) برگزار شد دانش ­آموزان به شرح زیر به معرفی کتاب ­های خود پرداختند.

الف-  خانم فاطمه بهرامی: کتاب کورش کبیر، نوشته آلبر شاندور، مترجم محمد قاضی.

ب-  آقای پرهام ایرانپور: کتاب فرشته های کوچک.

ج-  آقای مجید اکبری: کتاب تاریخ ادبیات کودکان، نوشته محمدهادی محمدی.

د-  آقای مهران نجفی: کتاب کیهان: از مجموعه نگاهی به تاریخ علم برای نوجوانان نوشته آیزاک آسیموف، مترجم احمد خواجه.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۰۹:۲۶
کتابخانه مرکزی همدان


li78o1gw1b8nsweaw66j.jpg

انتخاب کتابداربخش کودک کتابخانه مرکزی همدان خانم سارا ولدی خرم به عنوان  کتابدار نمونه کشوری

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، با برگزاری آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اسامی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی به تفکیک کتابداران نمونه کتابخانه‌های نهادی، کتابخوانان و اعضای نمونه کشوری، کتابخانه‌های نمونه نهادی، کتابخانه‌های برتر مشارکتی، کتابداران برتر کتابخانه‌های مشارکتی، کتابداران فعال در بخش خلاقیت و اقدامات ویژه، کتابخانه‌های نمونه روستایی، مسؤولین نمونه کتابخانه‌های نهادی، کتابخانه فعال در حوزه گروه‌های خاص، کتابداران برتر بخش نابینایان، کتابداران پیشکسوت برتر، خدمتگزاران برتر، کتابداران بازنشسته برتر در یک سال گذشته؛ کتابداران برتر از نظر خدمات کتابخانه‌ای و کتابخانه‌های شایسته تقدیر، معرفی و شناخته شدند.

خانم حسینی شعار افزود:  خانم  سارا ولدی خرم؛ کتابدار کتابخانه مرکزی همدان جزو کتابداران نمونه در کتابخانه‌های نهادی کشور انتخاب شدند.

ایشان افزودند:  این مهم با برنامه‌ریزی مدیریت   کتابخانه مرکزی همدان و با تلاش کتابداران متخصص و متعهد و وبالاخص تلاش همکارمان  در بخش کودک خانم سارا ولدی خرم به دست آمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۶:۰۹
کتابخانه مرکزی همدان

جرایم دیر کرد تمامی اعضای کتابخانه های عمومی که نسبت به باز گرداندن منابع کتابخانه در بازده زمانی 96.8.20 الی 96.8.30 اقدام نمایند مورد بخشودگی کامل قرار می گیرد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۶ ، ۱۰:۳۷
کتابخانه مرکزی همدان

کارگاه آموزش فن بیان سه شنبه 23 آبان ماه ساعت 16 در محل سالن جلسات کتابخانه مرکزی برگزار میگردد .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۶ ، ۰۹:۵۸
کتابخانه مرکزی همدان