کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی


جمع‌خوانی کتاب «آرش ،حکایت تیر انداختن مرد قصه گو» نوشته مرجان فولادوند، در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان اقدام به برگزاری جمع‌خوانی کتاب « آرش ،حکایت تیر انداختن مرد قصه گو » نوشته مرجان فولادوند، در جمع اعضای با شگاه کتابخوانی کتابخانه مرکزی کرد.

 

مرجان فولادوند ، از نویسندگان  دلبسته‌ ادبیات کهن و اهل مطالعه در تاثیر اسطوره‌ها بر زندگی امروز است. همچنین پژمان رحیمی‌زاده از فعال‌ترین تصویرگران معاصر ایران است که جوایزی در داخل و خارج کشور دریافت کرده است. آثار او با خصلت رمزآمیزی و خواب‌گونگی یکی از بهترین گزینه‌ها برای متن‌های اسطوره‌ای به شمار می‌آیند.

 

  داستان کتاب درباره اسطوره ی ملی ایران آرش کمانگیر است .زمانی که  قسمتی از سر زمین ایران در حمله تورانیان به دست دشمن افتاده است. آرش، سرباز ایرانی که مردی کشاورز و قصه گو است. داوطلب می شود تا مرز ایران را با انداختن تیرمشخص کند با تیری که تمام توان و و جودش را روی آن می گذارد  و با رها کردن تیر جان خود را هم از بدنش رها می کند  و فدای میهن خویش می نماید .

 

 از جمله ویژگی‌های اثر به کار گرفتن زبان ادبی برای نوشتن داستان است ،که به صورتی هنرمندانه صورت گرفته است ،زیرا با وجود زبان ادبی فهم داستان برای مخاطب نوجوان بسیار آسان است.

 اعضای جام باشگاه کتابخوانی کتابخانه مرکزی همدان ،  با مربی گری خانم سارا ولدی خرم  مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی،به صورت مستمر اقدام به برگزاری جلسات جمع خوانی کتاب و نشست های کتابخوانی می نمایند،که در این جلسه   برای ایجاد تنوع مکانی برای برگزاری جلسه ،جلسه در بوفه کتابخانه تشکیل شد و در طرحی ابتکاری بعد از جمع خوانی کتاب« آرش ،حکایت تیر انداختن مرد قصه گو» به منظور تمرکز هر چه بیشتر اعضا در خصوص کتاب قرائت شده،  اعضا شروع به نوشتن نامه برای نویسنده کتاب نمودند و برداشت و نقطه نظرات خود را  درباره کتاب بیان نمودند.



 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۴
کتابخانه مرکزی همدان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی