کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

سرپرست کتابخانه مرکزی همدان گفت: یک عنوان کتاب نهج البلاغه در قالب 17 نسخه کتاب بریل در اختیار اعضای نابینای کتابخانه مرکزی به همت هما خانجانی، مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، طاهره فضلعلی، سرپرست کتابخانه مرکزی همدان اظهار کرد: کتاب‌های ویژه نابینایان به خط بریل با صرف هزینه و زمان زیادی تهیه می‌شود و به همین دلیل میزان کتاب‌های بریل در کل کشور چندان زیاد نیست.

وی افزود: در حال حاضر حدود 850 جلد کتاب بریل در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی وجود دارد که 214 عضو این بخش از آنها استفاده می‌کنند.

سرپرست کتابخانه مرکزی همدان تصریح کرد: به مناسبت عید غدیرخم و به همت هما خانجانی مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی کتاب نهج البلاغه ویژه نابینایان در 17 جلد بریل  تهیه شده است.

فضلعلی ادامه داد: همچنین خطبه غدیر هم درسه نسخه بریل توسط مسئول بخش نابینایان تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: 40 نسخه تقویم ویژه نابینایان هم تهیه شده است که همه این موارد با بازگشایی بخش نابینایان در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

سرپرست کتابخانه مرکزی همدان گفت: بخش نابینان و کم بینایان کتابخانه مرکزی یکی از فعال‌ترین بخش‌های کتابخانه مرکزی است و برنامه‌های متفاوتی در طول سال تدارک می‌بیند.

هما خانجانی، مسؤول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان نیز اظهار کرد: یکی از تقاضاهای مکرر اعضای بخش به ویژه محققان و پژوهشگران کتاب نهج البلاغه به خط بریل بود که خوشبختانه توانستیم آن را تهیه و در اختیار اعضا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش ما بر این است که نیازهای نابینایان را تا حد امکان تأمین کنیم افزود: واقعیت این است که با کمبود متون به زبان بریل مواجه هستیم و هر کتاب به خط بریل یک گنجینه ارزشمند به حساب می‌آید.

مسؤول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان تصریح کرد: از همین رو همواره در تلاش هستیم به کمک خیران، منابع بریل را تهیه و در اختیار اعضا قرار دهیم تا نیاز همه آنها به ویژه محققان را برطرف کنیم.

خانجانی تأکید کرد: بدون تردید با بازگشایی بخش نابینایان برنامه‌ها و فعالیت‌های این بخش همچون گذشته از سر گرفته خواهد شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۰
کتابخانه مرکزی همدان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی