کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

با حضور شاعر برجسته کشور: نشست کتاب‌خوان تخصصی در همدان برگزار شد نشست کتاب‌خوان تخصصی شعر کودک و نوجوان با حضور شاعر برجسته کشور در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رئیس کتابخانه مرکزی همدان، اظهار داشت: این نشست که با حضور ویژه اسدالله شعبانی شاعر برجسته کشوری، جمعی از شاعران استانی و اعضای کانون ادبی کودک و دیگر علاقمندان در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی برگزار شد، شاعران استان و شاعران کودک به سرودن اشعار خود پرداختند.
منصوره حسینی شعار ادامه داد: در این نشست هشت عنوان کتاب به اشتراک گذاشته شد که از آن جمله می‌توان به «ساز من ساز جیرجیرک» مجموعه شعر کودک، اثر اسدالله شعبانی اشاره کرد که ارائه، معرفی و شعرخوانی توسط خود شاعر کتاب صورت گرفت.
وی افزود: دیگر اثر معرفی شده «یک نفر رد شد از کنار دلم» مجموعه شعر برای نوجوان و جوان از اثر اسدالله شعبانی بود که ارائه، معرفی و شعرخوانی نیز توسط خود شاعر کتاب انجام شد.
حسینی شعار، گفت: اثر بعدی «ابر مهربان» از انتشارات امیرکبیر در سال 94 و «قصه‌های شیرین شاهنامه(دو جلد)» اثر اسدالله شعبانی بود.
رئیس کتابخانه مرکزی همدان، بیان داشت: در این مراسم آثار «حوصله ام پیش تو جا مانده است»، «اتل متل یه بازی»، «هیولای مهربان»، «پرچم سبز درخت» نیز ارائه شد و نویسندگان دیگر به نام لیلا ابهری و کوثری اشعار خود را در حضور اساتید و حاضرین قرائت کردند.
 
وی عنوان کرد: کودکان و نوجوانان عضو کانون ادبی کتابخانه مرکزی به خواندن شعر خود در جمع پرداختند تا از سوی شاعر برجسته کشوری نقد و بررسی شود.
حسینی شعار، تصریح کرد: در این مراسم اسدالله شعبانی شاعر برجسته کشور متولد روستای بهادربیک همدان که در حوزه کودک و نوجوان، 400 اثر سروده است با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در حوزه کودکان، اظهار کرد: نوشتن ابزار مهم برای شاعری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر رعایت اصول و قوانین زبان فارسی گفت: وارد شدن هر واژه بیگانه‌ای به زبان فارسی آسیب به شمار می‌آید.
این شاعر برجسته کشور خاطرنشان کرد: اگر در زبان فارسی حد و مرزها و چارچوب‌های زبان فارسی و اصول نگارشی را رعایت نکنیم، به این زبان لطمه وارد می‌شود.
وی در پایان سخنانش خواستار پاسداشت اصول زبان فارسی در صحبت‌ها و نوشته‌ها شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۰
کتابخانه مرکزی همدان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی