کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی

 

جمع‌خوانی کتاب «هستی» نوشته: فرهاد حسن‌زاده، در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

آقای حسن‌زاده، از نویسندگان معاصر حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که کتاب «هستی» به قلم او توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رده سنی نوجوان به چاپ رسیده است.

 داستان کتاب درباره دختری نوجوان است که زندگی جسورانه‌ و شیطنت‌های بچه‌گانه‌ او هم‌زمان با جنگ تحمیلی، مشقت‌هایی را برایش به وجود می‌آورد.

 از جمله ویژگی‌های اثر، دارا بودن رگه‌هایی از طنز است که پا به پای کشمکش‌های خانوادگی، اجتماعی و طعم تلخ جنگ در کنار وجود شخصیت‌های قابل تأمل، که ورود و خروج‌های منطقی و معقولی نیز دارند، داستانی جذاب و مؤثر را رقم زده است.

 این داستان علاوه بر مخاطب اعلام شده یعنی گروه‌های سنی (راهنمایی و دبیرستان)، می‌تواند بزرگسالان را نیز با اثری متفاوت و خواندنی مواجه کند و ماندگاری خاص خودش را در ذهن خواننده اثر باقی بگذارد.

 جمع‌خوانی با هدف آشنایی نسل کودک و نوجوان با داستان‌های جنگی که با زبانی شیرین مختص این سنین نوشته شده برگزار شد»، گفت: در این جلسه ابتدا هر نفر یک بند از داستان مورد نظر را می‌خواند و بند بعدی کتاب توسط دیگری ادامه می‌‌یافت تا اینکه دور اول به پایان می‌رسید و در مرحله بعد برای ایجاد سرگرمی با اشتباه خواندن هر فرد ادامه خواندن به دیگری انتقال می‌یافت.

 در ادامه به منظور تمرکز هر چه بیشتر دانش‌آموزان در خصوص کتاب قرائت شده، سوالاتی در خصوص متن خوانده شده از حاضران پرسیده ‌شد تا آنها به نحو موثرتری در امر خواندن شریک شوند. در پایان نیز به شرکت‌کنندگانی که کتاب را بدون غلط و روان خواندند، جوایزی اهدا شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۹
کتابخانه مرکزی همدان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی