کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی
کتــــــــــابخانه مرکزی استــان همدان - کتابدار مهمترین مؤلفه در فرآیند فعالیت ‌نهاد کتابخانه‌های عمومی استمحمد اله یاری در نشست هم اندیشی معاونین نهاد کتابخانه‌های عمومی با کتابداران استان همدان اظهار داشت: کتابدار مهمترین مؤلفه در فرآیند فعالیت ‌نهاد کتابخانه‌های عمومی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این نشست عنوان نمود: حضور در جمع فرهیخته کتابداران موجب مباهات است و گفت اینگونه نشست ها فرصت خوبی است تا از نزدیک با کتابداران آشنا شده و از مشکلات و خواسته های آنها مطلع شویم.
محمد اله یاری گفت: کتابداران نیروهای اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خط مقدم هستند و شغل بسیار حساس و ارزشمندی را به عهده دارند که نیازمند اهتمام به امور معیشتی و انگیزشی آنها است که از اولویت‌های دبیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می باشد.
وی اظهار کرد: مسوولان نهاد به دنبال آسیب شناسی مسائل و مشکلات کتابداران و کتابخانه‌های عمومی هستند و نظرات کارشناسی کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این رابطه کمک شایانی خواهد داشت.
اله یاری ادامه داد: وضعیت قرارداد کتابداران، مسائل کتابداران روستایی، بیمه، رفاهیات، اضافه کردن نیروهای جدید به بدنه نهاد کتابخانه‌های عمومی و غیره از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دارد.
امین متولیان نیز بیان داشت: نهادکتابخانه‌های عمومی کشور به ارتقای همه جانبه جایگاه کتابداران اهتمام کامل داشته و این امر به برنامه ریزی های نهاد گره خورده است.
وی ادامه داد: دیدگاه دبیرکل محترم نهاد بر این باور است که کتابدار در کنار مسوولیت مدیریت خدمات کتابخانه‌ای باید به عنوان یک مرجع فکری و فرهنگی در جامعه خدمت رسانی نماید که این موضوع نیازمند آرامش فکری و آسایش خیال او دارد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان داشت: یکی از برنامه‌های ویژه نهاد تقویت و ارتقای نرم افزار سامان و تجهیز تمام کتابخانه‌های عمومی که دارای زیرساخت مخابراتی هستند به این سامانه تا پایان آذرماه سال جاری است.
وی افزود: یکی از مشکلات کتابداران ارائه گزارش های کتابخانه‌ای در قالب های گوناگون است که پیگیریم تا پایان سال این گزارش‌ها به صورت متمرکز، با تعریف برنامه ای خاص در نرم افزار سامان قابل جمع آوری باشد.
ارشاد استعدادی عنوان کرد: کلید تحقق رسالت نهاد به دست کتابداران است و برنامه‌های اجرایی استان بر اساس کتابخانه محوری است.
در ابتدای این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و کتابداران و ارئه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: این اداره کل از مجموعه کتابدارانی توانمند، تحصیلکرده و نیروی جوان و با میانگین سنی 32 سال بهره‌مند می باشد که بالغ بر 85 درصد آنها مدرک کارشناسی و بالاتر دارند.
ارشاد استعدادی ادامه داد: با همدلی و همت همکاران اداره کل کتابخانه‌های عمومی در راستای تحقق اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با برنامه ریزی و تدوین طرح جامع کتابخانه های عمومی استان در سال 93در بیشتر شاخص‌های تعیین شده با برنامه‌های ترسیم شده عملکرد موفقی داشته و البته هنوز کاستی هایی نیز وجود دارد که امیدواریم آنها را مرتفع نماییم.
وی از تدابیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارتقاء و اعتلای جایگاه کتابخانه‌ها و کتابداران تقدیر به عمل آورد و گفت: حرکت نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک شتاب خوب در مسیر مرتفع کردن خواسته های کتابداران و نیازهای کتابخانه‌های عمومی شایسته تجلیل است.
وی با اشاره به شاخص های تعیین شده در برنامه ششم توسعه برای کتابخانه های عمومی تصریح کرد: تعیین بعضی از آمارها برای کتابخانه‌ها از لحاظ اجرایی شدن توسط کتابداران با وضعیت موجود منطقی نیست و لازم است که در مورد آن بازبینی و منطقی سازی شود.
کتابداران استان همدان نیز ضمن قدردانی از زحمات دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در رابطه با کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق کتابداران اظهار داشتند: این اقدامات ارزشمند دبیرکل نشان از توجه و دغدغه ایشان در خصوص وضعیت رفاه و معیشت کتابداران داشته و مسلماً موجب ارتقای منزلت و روحیه جامعه کتابداران می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۳
کتابخانه مرکزی همدان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی