کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

کتابخوانی یعنی عریض تر کردن زندگی

کتابخانه مرکزی استان همدان

نفس کتابدارى، یک کار انسانىِ فرهنگىِ برجسته‌ است. از دوران نوجوانى، از اول سوادآموزى تا آخر عمر، انسان احتیاج دارد به کتاب؛ (مقام معظم رهبری)
----------------------------
آدرس کتابخانه:
چهاراه تختی، بلوار مفتح، تپه مصلی، کتابخانه مرکزی استان همدان
----------------------------
تلفن تماس با کتابخانه:
32646746- 32646747 - 32672012- و تلفن های داخلی با امکان تمدید تلفنی منابع به شرح ذیل است:
امانت و تمدید 255-266 - ثبت نام 250- کودک و نوجوان 260- نابینایان252- انتظامات 270- ریاست 262

ایمیل:
Centrallib@hamadanpl.ir
Centrallibhamedan@gmail.com
---------------------------
جهت گفتگوی آنلاین با کتابدار از طریق آیکون مربوطه در پایین صفحه(سمت چپ) اقدام نمایید.

بایگانی
کتــــــــــابخانه مرکزی استــان همدان - بازدید معاون توسعه کتابخانه‌ها به همراه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد از کتابخانه‌ مرکزیمعاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی کشور تاکید نمود:لزوم کار تبلیغی و جریان سازی فرهنگی برای کتاب‌های جدید قبل از ورود به کتابخانه‌هامعاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد به همراه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد از کتابخانه‌های عمومی همدان بازدید به عمل آورد وتاکید نمود: انجام کار تبلیغی و جریان سازی فرهنگی برای کتاب جدید قبل از ورود به کتابخانه‌های عمومی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، محمد اله یاری فومنی وضعیت کتابخانه‌های عمومی همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دنبال تامین و تجهیز کامل منابع و امکانات کتابخانه‌ای است و در همین راستا در نظر داریم تا پایان سال در 5 نوبت دیگر و با ارسال کتاب از نهاد کتابخانه‌های عمومی به منابع کتابخانه‌ای کشور اضافه نماییم.
وی بیان داشت: آنچه در کتابخانه‌ها بیش از همه مشهود است کار عاشقانه و خلاقانه کتابداران کتابخانه ‌هاست که با کمترین هزینه و عشق به کار به تزئین کتابخانه‌های خود پرداخته و فضای شاد و مطلوبی را در محیط کتابخانه فراهم آورده‌اند.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد از طرح جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نام دفترک نورسیده ها گفت و افزود: در این طرح چکیده ای از مطالب کتاب‌های جدیدی که به کتابخانه‌های عمومی ارسال می شود گنجانده شده و کتابداران می توانند با دانلود از روی پورتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور آن را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهند.
وی تصریح کرد: قبل از اینکه کتاب جدیدی وارد کتابخانه شود نیاز است که یک کار تبلیغی و جریان سازی فرهنگی جهت آشنایی و زمینه سازی برای مراجعه کنندگان صورت پذیرد چراکه این امر موجب ترغیب و تشویق مخاطب برای مطالعه آن کتاب می شود.
اله یاری فومنی ادامه داد: دفترک نو رسیده ها که از این پس مقارن با هر بسته ارسالی کتاب روی پرتال سامان بارگزاری خواهد شد، تلاش می کند با طرح نکاتی در قالب معرفی و خلاصه از هر عنوان، پنجره ای بگشاید به جهان درون آن.
 وی گفت: نسخهpdfضمن اینکه قابل مطالعه است به کتابدار علاقه مند امکان می دهد تا طی دوره های زمانی مشخص نسخه کاغذی تعدادی از آنها را تهیه و از طریق تابلوی کتابخانه خود اعضا را از رسیدن این کتاب ها آگاه نماید و اعضا نیز با مطالعه مطالب آن با چند و چون کتاب مورد نظر آشنا خواهند شد که به نوع خود در جذب مخاطب بسیار اثرگذار خواهد بود.
امین متولیان نیز در این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و همت کتابداران شاهد اجرای برنامه های متنوعی از جمله در بخش‌های کودک کتابخانه‌ها هستیم که از نکات مثبت و قابل تحسین است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: امیدواریم با تدبیر برنامه‌ها، اجرای اقدامات لازم و تلاش‌های کتابداران دلسوز و توانمند کتابخانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شاهد ارتقای روزافزون سرانه مطالعه در سطح کشور باشیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۱
کتابخانه مرکزی همدان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی